vrijdag 17 april 2015

Het leven van een kindercoach dag 5

Op de laatste dag van de week van de kindercoaching word ik gebeld door een potentiƫle nieuwe klant. Hij vraagt me of ik drie kinderen kan coachen na een echtscheiding en bemiddelaar kan worden in de gesprekken tussen de papa en de mama. Ik laat het even op me inwerken. In de maanden februari, maart en april heb ik geen individuele coaching gedaan in verband met de grotere klussen. Nu de grotere klussen aflopen, komt dit telefoontje als geroepen. Een interessante en pittige uitdaging!
Een van die grotere klussen is de lotgenotengroep, voor kinderen van gescheiden ouders, op vrijdagmiddag. Deze middag komen 10 kinderen uit groep 6, 7 en 8 voor de zesde keer bij elkaar. We werken vandaag aan het schild om ons te bewapenen voor de toekomst. Heel veel hoop en geloof in een positieve toekomst wordt gedeeld. Mooi!
De rest van de dag ben ik druk in groep 3 met bv. het maken van het moederdag cadeau. En we doen als verrassing een fijne yoga oefening. Ik nodig de kinderen uit in kleermakerszit op tafel te gaan zitten, schoenen uit. De yoga muziek klinkt zacht op de achtergrond. De lampen gaan uit en de luifel naar beneden. De ogen dicht en zo volgen ze de oefeningen die ik rustig uitleg.
Aan het eind van de middag zit de 'werk'week erop voor mij. Ik ren nog een rondje hard als ik thuis ben en ga lekker even in bad. Het eten staat 's avonds voor me klaar en de boodschappen zijn gedaan.
Nu tijdens het typen van dit laatste stukje hoop ik dat ik jullie veel leesplezier heb geschonken. Ik heb in de afgelopen week al wat complimentjes ontvangen. Morgen kinderfeest van mijn dochter, misschien geeft me dit alweer stof tot het schrijven van een volgende Spraakwater, want zo zullen mijn blog's voortaan heten.
Bedankt voor het lezen en tot gauw!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten