donderdag 29 december 2016

Terugkijken op 2016

Ik moet wel lachen als ik het laatste verhaal terug lees. 1 jaar geleden en vol plannen om mijn Spraakwaters vaker te delen.
Als ik terug kijk op het jaar dan vergeef ik mezelf dat ik niet heb gedeeld en concludeer ik dat ik mijn 'spraakwaters' beter kan delen met een groep mensen of tijdens 1 op 1 gesprekken. Opschrijven is niet zo'n mijn ding, kan ik als conclusie gaan trekken. Daar moet je stil voor zitten en dat kan ik alleen na een dag actie met genietmomenten om op terug te kijken. Mindfull met een boek, een kop koffie of een wijntje. 
Afgelopen jaar zat vol genietmomentjes tijdens het werken tot 's avonds laat en dat maakte het af en toe stilzitten heerlijk, gewoon even niets. 
Nu kijk ik terug op 2016 en maak de balans weer op:
  • 10 coachkindjes
  • 6 Zorgboog cursussen waarde(n)vol communiceren met je kind basis en vervolg
  • 2 info avonden voor de Zorgboog
  • 1 zorgboogberaad middag thema oprechte communicatie
  • 1 eigen cursus opvoeden 3.0 
  • 3 lotgenotengroepen voor Prodas
  • 3 studiedagen voor Prodas
  • 1 studie SVIB afgerond
  • 1 studie Kijken met kinderen gestart
En dat naast een baan op een fantastische nieuw kindcentrum 't Talent in Asten, hier ben ik:
  • leerkracht groep 6
  • MT lid
  • bovenbouwcoördinator
  • verantwoordelijk voor voortgang Human Dynamics
  • verantwoordelijk voor voortgang Sociale veiligheid
Ook heb ik nog 3 heerlijke vakanties gehad in Portugal, Spanje en Ameland met Gertjan, Lex en Loes. Carnaval gevierd, hard gelopen en bootcamp ontdekt. Daarnaast nog wat feestjes, uit eten en gezelligheid met mijn familie en vrienden.  

Nu zul je vast denken dan gaat ze het in 2017 wel wat rustiger aan doen.
Als er een Spraakwater verschijnt dan zou dat een teken kunnen zijn. Vooralsnog liggen er heel wat cursussen op de plank en is er in Asten ook nog genoeg te doen. 
Mindfullness en Omdenken met het opvoedspel zijn 2 nieuwe cursussen die ik ga verzorgen.
Via de pagina sterkgeprek.nl op Facebook geef ik jullie actuele informatie.

Bedankt dat ik voor jullie mijn balans mocht opmaken en dat jullie me volgen!
Ik wens iedereen een voorspoedig 2017 en houd de balans in evenwicht dit jaar.
Doe dingen waar je van geniet en die je nieuwe energie geven, dan doe ik dat ook!

Liefs Suzan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten