maandag 14 september 2015

Ontdek!

Een nieuwe Spraakwater.

In september heb ik een schrijfcursus gevolgd: Schrijven vanuit het hart bij Hetty Aarts, een aanrader.

Het volgende verhaal is geschreven tijdens de cursus aan de hand van de vraag:
Welk mooi moment of fase in je leven zou je nog een keer over willen doen?

Mijn studententijd. Na de HAVO ben ik braaf gaan studeren aan de PABO in Helmond waar ik woonde. Wat gezoend hier en daar…op stap…en toen ik 19 was en om mij heen iedereen verkering kreeg, ging ik ook snel op zoek. En met succes. Tuurlijk was dat geweldig maar als ik mijn zoon en dochter iets mag meegeven is dat het volgende: ontdek! Sla je vleugels uit (en dan bedoel ik niet tienertoer). Ga op kamers. Kies een studie in een andere stad. Ga stage lopen in het buitenland. Ik zie het voor me; mijn dochter in Spanje met vriendin op een zonnig terras serveren van koele drankjes. Mijn zoon gaat backpacken, samen of misschien alleen. De wereld ontdekken.


Graag had ik dit gedaan. Een paar jaar geleden was ik in New York. Hier had ik wel stage willen lopen. Een deel van het geheel zijn, opgaan in de mensheid. Een andere levensstijl proeven. Uiteindelijk ben ik met Gertjan in Huissen gaan wonen, ik was toen 23. Weg onder de vleugels van papa en mama. Helemaal zelfstandig worden. Een goede keus waar ik met veel genot op terug kijk. Op de fiets naar Arnhem in mijn eentje, een brood halen bij mijn favoriete bakkertje, slenterend door de stad en opgaan in de mensheid.

Tot gauw, Suzan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten