maandag 13 april 2015

Het leven van een kindercoach dag 1

Maandag 13 april 2015

De kinderen gaan naar school en ik fiets naar mijn eerste overleg van vandaag. Bij de Zorgboog ga ik de inhoud bespreken van de volgende cursus die ik ga geven. Na het geven van een succesvolle basiscursus 'waarde(n)vol communiceren met je kind', hebben 8 van de 10 deelnemers aangegeven interesse te hebben in de vervolg cursus. Dus werk aan de winkel. Eenmaal thuis zet ik eerst even een kop koffie en blader door de krant. Hierna beantwoord ik de mail en zet vast een grove planning op voor de cursus.
Tussen de middag lunch ik samen met vier kinderen. Een van hen vertelt: 'De juf deed gemeen! Voor het moederdagcadeau moesten we een stok meenemen. Vier kinderen hadden een stok meegenomen en de rest niet en toen zei de juf: 'de kinderen met stok vinden hun moeder wel belangrijk en de kinderen zonder stok blijkbaar niet'. Nou en dat vind ik gemeen, want ik vind mijn moeder wel belangrijk alleen ik was de stok vergeten.' Na het eten gaan we op zoek naar een stok en ik hang er mijn kaartje aan ;)
In de middag bereid ik me voor op een intake gesprek wat ik later zal voeren met 2 leerkrachten over hun moeilijke groep. Intussen poetst 'de poets' ons huis. Scheelt mij een hoop stress en chagrijn.
Na school gaan de kinderen naar de sportclub. De jongste heeft niet veel zin, maar mama moet weg dus er is geen keus. Na wat tranen en troost breng ik haar met de auto weg. Waarna ik op weg ga naar het intake gesprek.
De avond vult zich voor de kinderen met buiten spelen, tv kijken en naar bed gaan en ik kook, werk mijn administratie van het eerste kwartaal bij, breng de kinderen naar bed en typ tot slot de laatste letter van vandaag. Tot morgen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten